. alkohol .

Har funderat på det här ett tag nu men bestämde mig typ igår att jag ska hålla mig till att dricka alkohol endast en gång i månaden (inte direkt som att jag dricker hela tiden nu men.. haha får börja hålla igen redan nu till Nyår liksom). Efter att ha kollat igenom den här listan med diverse alkoholhaltiga drycker och hur mycket kalorier de innehåller PER DL(!) så känns det som att jag behöver tänka på om det är värt det att dricka något som är asäckligt (cider...-.-) bara för att. Om jag ska träna och äta rätt och verkligen jobba för att få den kroppen jag vill ha så känns det som att det är bäst om jag håller mig borta från alkoholen ett tag. :)
Kan förstå folk som dricker som faktiskt tycker om det, men eftersom jag tycker det är asäckligt så känns det mest bara onödigt och slöseri med pengar. Går btw bra med att ersätta mjölken med vatten varje måltid, har redan fått mindre huvudvärk och mår allmänt bättre. :D

Såg på ett program att 6 öl = 6 chipspåsar i kalorier. Vet inte om man kan lita på det men låter helt galet. O.o Tror det var Supersize vs. Superskinny. Hahah har börjat kolla på det nu när det går varje dag.


Kommentarer
Postat av: emshit.devote.se

tur att ja endast dricker vittvin då :D nästan de nyttigaste!

2011-12-12 @ 22:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0