vegan week

vegan week
 
Soo... this will be random.Hade en helt vegansk vecka förra veckan som slutade i söndags då jag åt en Questbar (cookie dough, fett värt). Kände mig tvungen då de är de mest episka proteinbarerna genom tiderna. ♡ Seriöst, känner ingen som fått smaka av dom som inte blivit helt kära och sen försökt stjäla hela mitt stash. Köpte dom från iherb, nya favoritsidan. Köpte maaaassa hälsoartiklar därifrån, väldigt prisvärt och snabba leveranser, me likey.Any way, det var faktiskt mycket lättare än vad jag trodde att vara vegan, kanske för att jag veckorna innan i princip ätit vegetariskt 90 % av tiden. Det som dock var svårast att ge upp var nog kvarg, bee pollen och proteinbars. Men idag har jag frossat i allt sånt hehe. Har dock inte ätit kött eller något sånt, var ett tag sen nu. Äter fortfarande vegetariskt, tror dock jag kommer göra ett undantag på min födelsedag då jag ska äta på Grill, min favorit resturang. ♥ Redan supertaggad haha, kommer vara så sinnessjukt gott.
 
Annars har det väl inte hänt så mycket, kom hem från Hawaii, vilket inte alls var sjukt deprimerande. Började på en gång efter resan att jobba som vanligt på Plantagen, har slutat helt på sushibaren då jag kände att två jobb var lite väl mycket. Har varit full rulle sen jag kom hem typ, har försökt hinna träffa lite folk också så det inte bara blivit jobb och träning haha. Idag började jag plugga också, filmvetenskap på Linnéuniversitet. Sjukt länge sen jag pluggade, tror det var drygt 2 år sen jag gick några kurser på komvux. Men det kommer nog gå bra tror jag, kommer få minska ner på jobb passen dock. Typ 2, som högst 3 per vecka (måste ju ändå få lite cash flow)om jag ska palla att plugga också. 
 
Jag hann även med att träffa Jessica när hon var i Stockholm och ta en fika + ha en supermysig movie dejt. Träningen har dock gått sådär den senaste tiden. Har blivit mellan 2 - 4 pass per vecka. Egentligen skulle jag velat köra 5 per vecka men hinner verkligen inte det då jag nästan alltid både öppnar och stänger på jobbet. :/
 
Skulle vilja resa nu i höst (jag vet, jag kom precis hem från en resa men man kan aldrig resa för mycket) men tror att jag måste försöka spara mina pengar. Om allt går som jag vill så kanske jag får en egen lägenhet i höst. *hoppas hoppas* Skulle verkligen vara så sjukt nice att få bo själv för en gångs skull, nu när min ekonomi äntligen blivit lite stabil och jag till och med har lärt mig att diska och tvätta kläder (sen förra veckan haha, gick superbra (y)). Tror att min resa till USA fick mig att mogna och växa som person, känner mig inte längre rädd eller blyg som jag gjorde tidigare. Visst kan jag fortfarande känna att vissa sociala situationer kan vara lite jobbiga men jag känner mig mycket mer fri och mer öppen att prata med nya människor etc. Även jobbet hjälper ju en del, känner verkligen att jag fått en mer tydlig bild av vem jag själv är och hur jag vill att mitt liv ska se ut och vilka människor som ska vara delaktiga i det osv. Önskar verkligen att resan hade varit längre, 1 månad är verkligen inte tillräckligt lång tid på Hawaii. I och för sig skulle nog inte 1 år vara tillräckligt heller haha. Så svårt att förstå om man inte varit där, men det är verkligen paradiset. New York var inte helt fel det heller, men inte riktigt min typ av stad, precis som jag trodde innan. Men väldigt roligt att få uppleva i alla fall. :)
 
Aja nu måste jag gå och äta tacoooos (vegan style haha), är helt utsvulten från mitt skivstångpass från ikväll. La på en extra vikt idag när vi körde ben så jag lär ju vara lagom fräsch på jobbet imorgon. Det är inventering men jag hoppas på att jag inte behöver bära alltför tunga grejer, då är det nog ingen fara. Kul att få ha på sig sina egna kläder för en gångs skull istället för den där fula röda tröjan haha.Vi får se om jag fortsätter skriva lite senare, börjar lite senare imorgon så behöver inte gå och lägga mig vid 22 som jag annars brukar göra. :) Känns även skönt att få skriva av sig lite, vet inte vem som ens kommer att läsa det här men kul att kunna reflektera över resan och bara lite allmänt om livet. Kanske fortsätter att skriva här om jag känner för det, tar dock inte så mycket bilder (förutom matbilder på instagram då ;P) som jag gjorde förut så det kommer nog mest bli väldigt spontana och random texter. Som den här. Kanske också är ett tecken på att man blivit lite mer vuxen, har liksom inte tid eller lust för att hänga ut hela mitt liv på en blogg eller spamma med ego bilder längre. Those were the times haha. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0