(good) changes

Kollar gamla bilder och känner mig så himla glad över att jag tagit ur mina piercings haha. Jag gillade dom jättemycket när jag hade dom, men de gjorde verkligen ingenting för mitt utseende. Det var ju dock inte därför jag skaffade dom, har aldrig brytt mig om hur andra har sett mig, eller hur jag borde se ut för att få andra att lägga märke till mig eller för att få komplimanger. Det är helt oviktigt för mig. Har alltid klätt mig efter hur jag vill se ut, och betett mig efter vad som känts naturligt. Har aldrig förställt mig och har alltid bara varit mig själv. Hur socialt efterbliven och konstig jag nu än har varit. :P Saknar inte heller mitt sönderblonderade hår. Fattade aldrig varför jag aldrig kände mig bekväm i mig själv eller hur jag såg ut på den tiden, trots att jag alltid hade på mig det jag ville och hade håret som jag ville.
Har nu kommit på att det utseendet inte passade min personlighet. Folk trodde alltid att jag var otrevlig, dryg och bara allmänt deprimerad och hatisk. Har haft perioder då jag varit deprimerad (vem har inte) men det har aldrig tagit över mitt liv helt och hållit mer än några dagar. Känner därför att jag är mycket mer bekväm och MIG SJÄLV nu när jag har en mer naturlig hårfärg, naturligt smink, inga piercingar och helt vanliga kläder. Trodde förut alltid att det var genom att ha annorlunda kläder och att hålla sig undan som gjorde att folk inte lade märke till en, men det var ju precis tvärtom haha.
Har även blivit mera lycklig nu när jag börjat ta hand om mig själv, både utseende mässigt och inombords! Säger inte att jag är glad 24/7, men majoriteten av tiden jag är vaken så är jag faktiskt glad. Det är en riktigt skön känsla. Ovant också. Men mycket av det handlar om att jag börjat hitta mig själv. Jag har förstått hur jag borde se ut och klä mig för att matcha min insida, men även att jag blivit hälsosam och tränar regelbundet bidrar till lyckokänslorna. Det ger en verkligen SÅ MYCKET! Folk som inte tränar förstår oftast inte hur mycket man får ut av att röra på sig, men det är otroligt mycket! Anyway, ramblings, men ville bara få det sagt hehe.

Never again haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0